Tuesday, December 13, 2005

Publikasjon. Bjørgvind, den trættende December

Aaa, som Jeg er i slik harnisk i disse tider. Butler James har ikke viset sitt ansigt her paa Hadelberg paa Gud vet hvor længe. Jeg haver saaledes telefonieret til Østen og til Vesten, og Jeg kan undertrykkelig fortælle dem at den manden der er ikke at oppdrive paa denne klodens nordlige bræddegrader. Det var den dag i Oktober at han sist var sett luskende nede i min vinkæller. Ja som Jeg alltid har vist har Butler James tydd til stærkere draaber oftere enn Jeg har tatt min Vermouth, noe som intet skjer oftere enn Tirsdag efter enketreff hos prestefrue Sørensen, og da maa Jeg ofte ty til mer end bare ett glass, Mandag og Fredag til radioteateret, Lørdag fordi det er Lørdag, ja for ikke at glæmme Onsdag efter møtet med min revisor, Ja da inntar vi saaledes mer enn Vermouth, vi inntar i økende grad Champagne mens vi tyller i oss russisk kaviar paa mitt fineste porselen, men saa maa det nu fortælles at mine verdier paa mine tomter og jordstykker i Bjørgvind, ja de stiger nu stadigt. Nei du og du! Nu blev Jeg i slikt et overstigende humør, Jeg tror Jeg maa rope paa min Niese Martha og be hænde ta opp fra vinkælleren en av disse gode flaskene med gammel V.S.O.P som min mand var saa glad i. For en hærlig aften!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home