Wednesday, January 12, 2005

Publikasjon. Bjørgvind, den ællevte Januar.

Nu stormer det i Bjørgvind!

Jeg har bedt Alan, min arbeidsomme Alan fra de Britiske øyer gå for at binde eple- og plommetrærne fast i bakken. Jeg vil ikke paata meg ansvar for noen mændeskes dødsfall i disse uværsdager. Mine trær er meget store, og de strækker sig faktisk ut over gjerdet og mot gaden. Ja tror de ikke den bitre og fiendtlige nabo Finn Ditlev Palmehaven har kommanderet sin gartner i at sage ned mine trær? Aa jo saa mang en gang! Akk, splitte mine bramseil, det var litt av et oppstyr den gangen Jeg til og med maadte ringe politikommandanten og min advokat Berner Olufsen. Ja, min nabo Palmehaven var rent hysterisk på andre siden av gjerdet, og han hadde tatt med sig baade sin gartner og sin sag. Han ble deraf arresteret ut dagen i besittelse av vaaben under trusler. Ja det ble ogsaa gitt en liten bot paa hans overtredelse, men akk tror de ikke at hans fjonge frue, Eva Adolfine Palmehaven var faret til Christianien paa hælgevisitt slik at Palmehaven ikke ble kautioneret ut før dagen efter? Aa joda. Historien ender der at Finn Fjong, som jeg og Alan kaller ham naar vi skal ha det litt morro, maadte overnatte i fængselscellen til næste dag. Først da fikk han telefoneret sin frue som ordnet saken via politikammerset i hovedstaden.

Nei akk, nu ser jeg at Alan gjør alt feil. Jeg maa ut aa husje han over paa den andre siden saa ikke Palmehaven blir hysterisk igjen. Akk Alan, den vettløse Alan fra Britanien, naar skal nu han lære?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home